Motormaling – test på Kawa motor

Der er mange forskellige meninger om, hvad man skal bruge som motormaling. Nogle klarer det med helt almindelig maling, andre med noget varmefast, og så findes der jo også nogle typer maling der hedder motormaling. I nogle tilfælde er det sikkert det samme der er i dåsen 🙂

Jeg har tidligere prøvet “Wrinkle Paint” fra firmaet VHT, og besluttede mig for også at prøve deres motormaling. Den hedder “Engine Enamel” og er direkte oversat til “Motor Emalje”.

Malingen er forholdsvis let at arbejde med, men den kræver en god temperatur og så skal der lægges et godt lag på. Men gør man det rigtigt, får det nærmest en tyk emalje lignende overflade. Det kræver selvfølgelig at underlaget der males på er iorden :-)!

Husk nu på at den er malet på en solskinsdag ude i det fri, da projektet den skal bruges til er lidt et ØKO-projekt, så omkostningerne bliver holdt nede. Altså, det kunne gøres bedre selvom jeg er ganske tilfreds med resultatet.

Jeg tog et billede af resultatet, nemlig motoren til min Kawasaki GPZ 1100. Motoren er blevet blæst med soda inden. Bedøm selv (billedet er ikke bedste kvalitet). Ventildæksel er malet med “Wrinkle Paint“.

Malet i det fri med VHT Engine Enamel...

Malet i det fri med VHT Engine Enamel…

retromotor

3 Comments

  1. Hej Paw,

    Malede du de enkelte motordele eller den samlede motor?

    /Lars

  2. Kan du evt. forklare processen?

    Jeg har fået sodablasted min motorbloksamlet og har rengjort denne let.

    Jeg bør vel affedte den med noget??

    Har du ellers oplevet nogle problemer efterfølgende, afskalling osv?

Skriv et svar