Kawasaki GPZ 1100 1985 – Den grimme ælling – Part 3

Så skete det endelig! Motoren er tilbage i rammen! Faktisk er der sket en hel del med den gamle dame, siden jeg sidst har opdateret.

For det første har jeg fået mig en “lærling”, eller i hvert fald en gut der gerne vil hjælpe til på nogle projekter, for så bagefter at kaste sig over sit helt eget projekt. Sig hej til Sammy :-).

Det var det perfekte tidspunkt, for projektet var kommet så langt at motoren skulle tilbage i rammen. Det er altså NOGET lettere når man er 2 mand til det.

 

Sig "HEJ" til Sammy der giver en hånd med på projektet...

Sig “HEJ” til Sammy der giver en hånd med på projektet…

Nu da motoren kom i rammen var der pludselig en masse stumper der kunne skrues på. Indsprøjtning, ledningsnet, brændstofslanger, kabler, nyt oliefilter, ny olie og så blev motoren også lige pyntet lidt med noget “Wrinkle Paint” (jeg synes det giver et fedt look). Samtidig fik den lige nogle fine røde stof tændkabler på, som du iøvrigt kan købe her 🙂

Så er motoren gejlet..

Så er motoren gejlet..

Nu da motoren var kommet i kom jeg til næste udfordring. Da bagsvingeren er noget bredere på en FZR1000, var der pludselig ikke længere plads til den bagerste bremsecylinder! Den sidder normalt bagved fodhvilerne, men det var ikke længere en mulighed. Se de nedenstående billeder og se hvad løsningen blev.

Sådan ser standard versionen ud.

Sådan ser standard versionen ud. HUSK – Det skal være skidt før det kan blive godt!!

Sådan ser "knap-så-standard" versionen ud.

Sådan ser “knap-så-standard” versionen ud.

Efter den originale fodhviler blevt skåret ren, blev den monteret på et stykke aluminium jeg havde liggende.

Efter den originale fodhviler blevt skåret ren, blev den monteret på et stykke aluminium jeg havde liggende. P.S. – Det sviner MEGA meget at skære i aluminium

Lidt tilpasning.

Lidt tilpasning. Slib, skær, bor.

Mere tilpasning.

Mere tilpasning.

Så blev den skåret ren.

Så blev den skåret ren.

Montering af bremsecylinder. Jeg tror den er fra en Yamaha R1, men er ikke sikker. Den lå i rodekassen.

Montering af bremsecylinder. Jeg tror den er fra en Yamaha R1, men er ikke sikker. Den lå i rodekassen.

Prøvemontering.

Prøvemontering.

Det færdige resultat. Hvad synes du? Giv gerne en kommentar nedenfor.

Det færdige resultat. Hvad synes du? Giv gerne en kommentar nedenfor.

Endnu et billede. Her kan man også se udstødningen der er blevet modificeret lidt. Nu ser den knap så 80´er agtig ud.

Endnu et billede. Her kan man også se udstødningen der er blevet modificeret lidt. Nu ser den knap så 80´er agtig ud.

Tilbageflyttersættet på billederne kan du forresten købe her.

Som du kan se på det sidste billede, så der udstødningen også kommet på igen. Jeg havde egentlig købt en anden dæmper, men pludselig synes jeg den Sebring dæmper alligvel havde noget potentiale. Derfor blev den kortet godt op og fik en ny vinkel der flugter med rammen. Så blev det lige til et “Stubby exhaust”, og det ved alle drengene på R6´erne i hvert fald hvad er! 🙂 Samtidig fjernede jeg det meste af røret inden dæmperen, hvor der rent faktisk også var en masse dæmpende materiale i. Det gav lidt ekstra lyd (læs: bedre).

Som afslutning af denne opdatering får I lige et par billeder. Det begynder at ligne en motorcykel igen og forresten.. IT´S ALIVE!!! 

Kan du se det?

Kan du se det?

Kan du stadig ikke se det?

Kan du stadig ikke se det?

 

retromotor