Kawasaki GPZ 1100 1985 – Den grimme ælling – Part 2

Så er der sket lidt mere i garagen! Det er ikke altid det går så stærkt som man ønsker det, og især ikke når alle dele først skal afmonteres, rengøres, renses, blæses, pudses, poleres, tilpasses, slibes, grundes, males inden de igen kan monteres!

Det er alt andet lige lettere bare at købe nyt, men hvem kan ikke finde ud af det? Det er for let! Samtidig giver det en hvis tilfredsstillelse at få noget gammelt til at se nyt/nyere ud.

Nå, men næste trin i projekt “GPZ-er-en-MEGA-grim-motorcykel-men-måske-kan-den-blive-okay-alligevel” var at trimme forskærmen fra FZR´eren lidt til. Den var ikke så stor i forvejen, men der røg ca. 15 cm. i den ene ende og 10 cm. i den anden ende.

Her er så resultatet og det overskydende skærm.

Her er så resultatet og det overskydende skærm.

Samtidig har jeg fjernet “kontrolpanelet” der sidder på tanken som standard på sådan en fætter. Der sidder tankmåler i, men samtidig er der “reservetank-funktion” på benzinhanen, så tænker ikke det bliver noget problem :-).

Væk med kontrolpanelet.

Væk med kontrolpanelet.

Da den gamle klarlak havde løsnet sig fra næsten alle dele, var der kun én vej vist, nemlig at kradse alt klarlak af inden maler. Dejligt arbejde, men fik et godt fif af maler Jonas, hvor man puster luft under klarlakken med en blæsepistol. Det halverede da lige den process. Tak Jonas!

Når jeg nu nævner maler Jonas, så fik jeg også en dejlig overraskelse af ham. Jeg havde nemlig bestilt en rød Firekracker Kawasaki rød, men da Jonas kom med delene var de blevet en rød/orange Renault farve istedet. Jonas synes de var fine, og til sidst fik han alligevel ret. Med lidt stafferinger og lidt blev resultatet faktisk meget godt. Tak for det 🙂

Montering af orignale stafferinger fra en GPZ1100 fra 1983.

Montering af orignale stafferinger fra en GPZ1100 fra 1983.

Montering af stafferinger.

Montering af stafferinger.

Efter montering af stafferinger røg de igen til maler, hvor de fik en omgang klarlak så stafferinger sidder godt og sikkert.

Nu med klarlak. Lækkert!!!

Nu med klarlak. Lækkert!!!

Som du måske kan se, er lakken ikke det eneste der er sket…

Der er nemlig også sket følgende:

  • Forgaffel er blevet tilpasset til GPZ
  • Forgaffel og gaffelbro er blevet malet sorte
  • Bremseskiver er blevet malet med Wrinkle Paint (se indlæg her)
  • Beslag til instrumenter konstrueret og monteret
  • Fælge malet hvide og fået nye dæk
  • Forlygte fra Ducati med klarglas monteret samt ledningsnet forlænget for at skjule samlinger
  • Bagsvinger tilpasset
  • Integreret baglygte og sideblink færdig monteret

Her kommer lige et par billeder (dårlig lys). Læg mærke til de små blinklys der er monteret bagpå. De er super små og lækre, og man lægger næsten ikke mærke til de er der.

Tjek lige det blinklys! Hvis du kan finde det… 🙂

Prøvemontering.

Forlygte og instrumenter monteret. Se også den fine kortere forskærm.

Forlygte og instrumenter monteret. Se også den fine kortere forskærm.

Master mechanic, Freya!

Det næste der skal have en tur er motoren. Så hvis du er helt tosset med at slibe er du velkommen….

 

Se fortsættelse her…

retromotor